Ford Fusion se těší oblibě na trhu ojetin již řadu let

Automobilka Ford počítala s tím, že nový model s názvem Fusion bude stavět na základech Fiesty, což výrazně sníží náklady na vývojový proces a samotnou výrobu. Zároveň mělo jít o revoluční průlom v pohodlí pro posádku, tím bylo možno vůz zařadit do kategorie cenově přijatelných, přitom komfortních aut, které požitek z jízdy mění na něco neočekávaného, co byste u konkurenčních modelů jen stěží hledali.  Záměr tvůrců tohoto modelu se vydařil, dokonce nad očekávání.
auto fiesta
O Ford Fusion byl obrovský zájem z řad zákazníků celých dlouhých 10 let, kdy vůz sjížděl z výrobních linek, dnes patří k oblíbeným ojetinám, jimž dávají přednost jak senioři nebo začínající řidiči, tak i zkušení jezdci. Oblíbené modely jsou zejména ty, které prošly jistými úpravami v konstrukčních kancelářích v roce 2005.
Interiér vozu vylepšil kvalitnější plast, nové čalounění sedadel, nový nárazník, světlomety a zadní koncová světla. Problematickými se mohou jevit pouze tloušťka a délka sedáků, což zejména lidé vyšší postavy a váhy zaznamenají jako určitý diskomfort. Vůz však uvnitř poskytuje dostatek místa, interiér není stísněný, bez problémů pojme 5 cestujících a Fusion tak může slušně konkurovat vozům vyšší třídy.

Zapomeňte na diesel, sáhněte po zážehovém motoru 1.6 16V

Pozornost zaslouží i zavazadlový prostor. Jeho objem je 337 litrů v základní verzi, kdy vůz pojme pětičlennou posádku. Po sklopení zadních sedadel se zavazadelník navíc protáhne do nevídaných parametrů.
Karosérie vozu je o něco vyšší než Fiesta, přesto se to neprojeví na jeho jízdních vlastnostech negativním způsobem. Výborně sedí v zatáčkách, což je podepřeno i výbornou ovladatelností a přesným řazením. Za zmínku stojí i automatické převodovky, jejichž konstrukce odpovídá kvalitě vozů Ford. Podstatná je i bezpečnost rámu celého šasí, v destrukčních nárazových testech auto obstálo na výbornou, obdrželo čtyři hvězdičky z pěti možných. V relativním bezpečí jsou i nejmladší pasažéři na speciálních dětských autosedačkách.
stříbrný kůń
Kromě problematické dieselové motorizace (nejhůř je na tom 1.6 TDCi) jsou ostatní zážehové motory velmi spolehlivé. Čtyřválcové motory 1.4 o výkonu 59 kW jsou sice dostačující, ale motoristům je doporučována špička v této třídě, totiž motor 1.6 16V o výkonu 100 koní (74 kW). Relativně malý vůz s takto silným motorem – to je vynikající kombinace rychlosti, akcelerace, pružnosti a síly, což u vozů této třídy je spíše výjimkou.

sphy.cz